Povislá prsa - z cvičení?

3. březen 2008 | 00.01 |
Povislá prsa z cvičení
Vysportované tělo a hezká prsa nejdou ruku v ruce. Podle britských odborníků se totiž ženy mohou věnovat běhání, aerobiku či posilování jen v případě, že nosí speciální podprsenku.
V opačném případě jim hrozí poškození prsní tkáně natřásáním, které může vést až k povislému a nevzhlednému poprsí.
Jenže miliony žen cvičí jen v tričku bez vhodné podprsenky a ňadra si poškozují. Ta totiž vykonávají při skákání a běhání pohyb ve tvaru osmičky, jenž narušuje křehkou tkáň a úpony. Pokud žena uběhne zhruba jednu míli, tedy 1,6 kilometru, prsa vykonají pohyb v celkové délce 135 metrů.
Čím větší a tedy i těžší prsa jsou, tím větší poškození tkáně hrozí. Pohybová energie vznikající při intenzivním skákání může natahovat prsní pojivovou tkáň a působit její povisnutí a bolestivost. Polovina žen s tím při cvičení má zkušenosti.
Obyčejná tričková podprsenka může snížit míru poškození o 38 procent, zatímco speciální sportovní podprsenka až o 78 procent. Ženy by měly investovat při sportu nejen do kvalitní obuvi, ale také do kvalitní podprsenky. Podívejte se na internet pod heslem sportovní podprsenky a možná to najdete.
Pár obrázků:
Podprsenky

From Idnes and Obchod cviceni - Jessica&Kristy

Zpět na hlavní stranu blogu

Anketa

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře